söndag 4 oktober 2009

Den innre klockan

Av någon anledning är min inre klocka satt väckning på 7.30. Jag vaknar varje morgon vid den tiden. Det kan ju vara bra om man nu har något att göra. Men en söndagsmorgon när man vill ta igen sig är  det ingen höjdare. Har ändå haft det lite mysigt, alldeles ensam med datorn och en balja kaffe. Det är faktiskt ganska skönt att sitta sjölv så här och filosofera över allt och inget. 

Det är fortfarande väldigt blåsigt ute men det regnar inte för tillfället. Det fick mig att fundera på att ta mig en promenad. Det stannade vid en fundering, kanske att jag tar mig en tur lite senare. Om en stund blir det bacon och ägg till familjen, och mig. 

Jag har surfat runt lite bland bloggar nu på morgonen och hittat flera härliga fotobloggar. Det får mig att bli lite sugen på en ny kamera. Har en gammal Nikon, men vill ha en ny. För jag vill se hur bilderna blir direkt och inte behöva skicka in filmen på framkallning. Jag får ta mig en funderare och rådfråga plånboken.

Inga kommentarer: