onsdag 7 oktober 2009

Tandläkar väntan

Efter en natt på jobbet var jag ganska trött när jag kom hem. Hade intentioner att gå på en långpromenad direkt. Gjorde misstaget att först sätta mig i soffan sedan inta horisontalläge. Vakande en dryg timma senare en aning vimmelkantig. Tvingade mig själv att gå ut. Var ute och gick i två timmar. Duktigt "folkets jubel". Efteråt kände jag mig väldigt nöjd. Lagade sedan köttgryta och potatis till middag.

E skulle vara hos tandläkaren i går. Men dom ringde och frågade om hon kunde tänka sig att ta en tid i dag istället för dom hade en akut patient. Hon sade naturligtvis att detta gick bra. Så kom hon hem i dag, och gissa vad som hände? Jo, dom ringde igen, det var samma patient som inte hade hunnit bli klar i går. Till saken hör att hon inte är över sig förtjust i att gå till tandläkaren. Så hon blev lite lättad och sa att visst går det bra att vänta ett tag till. Så nu får hon vänta till början på december. 


Annars har kvällen gått i ljudbokens tecken. Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson. Tänkte att jag skall hinna läsa "höra" igenom den innan 28/11 då filmen har premiär.

Inga kommentarer: