fredag 9 oktober 2009

Sovmorgon. Tji.

Oj så trött jag var i morse. Jag hade ställt Klockan på kvart över åtta, trodde jag den ringde kvart över sex. Vilken miss, gick i alla fall upp och drack en kopp kaffe med E lade mig sedan i soffan med nyhetsmorgon när hon gått iväg till jobbet. 

Det tog inte många minuter innan jag var tillbaka i drömmarnas värld. Vaknade några timmar senare lite vimmelkantig men kände att jag fått min sömn. Hade tänkt gå ut på en långpromenad idag men just nu känns det inte som om jag kommer ut. Kanske en tur till affären.

En hög med stryktvätt ligger i fåtöljen och pockar på uppmärksamhet dammråttor springer omkring på golvet, men jag orkar inte ta tag i det just nu. Kanske lite senare. Nu vill jag bara vara. Slappa helt enkelt. Så det är vad jag skall göra den närmaste tiden. 

Men jag vet att jag kommer att ta tag i både tvätt och damm vad det lider, har lite svårt att sitta och göra ingenting någon längre stund.

Det sista var nog ett försök till att få igång mig....

Inga kommentarer: