lördag 17 oktober 2009

Rotar i det gamla

Vaknade av att solen sken, intrasslad i en hörlurs sladd. Hade somnat när jag lyssnade på Robin Sharma, Munken som sålde sin Ferrari. Som förövrigt fortfarande var i gång när jag skulle lägga undan MP3 spelaren. Så det blir att spola tillbaka och höra vad jag missat när jag sov. 

Nu har E åkt till S i Växjö. Hon skall hälsa på där, men kommer hem i morgon. Jag hade och har väl en del planer på vad jag skall göra i dag. hade tänkt att ge mig ut på en lååångpromenad men får se vad som händer. Vädret talar ju för det. Sen har jag tänkt att sätta mig och skriva. Började i går att skriva om min barndom och uppväxt. Det var en jobbig upplevelse, men jag känner att det är nödvändigt. För min egen skull. Jag upptäckte att jag har en massa minnen som jag förträngt och som jag måste få upp dom till ytan för att kunna lägga det bakom mig.

Inga kommentarer: